De voordelen van bloggen voor bedrijven
15628
post-template-default,single,single-post,postid-15628,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_updown,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.2,vc_responsive

De voordelen van bloggen voor bedrijven

Bloggen wordt nog vaak gezien als iets dat veel (jonge) vrouwen doen. Denk aan beautybloggers, mommybloggers en fashionbloggers. Zo ben ik 7 jaar geleden ook begonnen met mijn blog The New Girl In Town. Maar wist je dat bloggen vooral ook voor MKB-ers, ZPP’ers en freelancers een krachtig en goed (content) marketing middel is?

Er zijn helaas nog veel bedrijven die niet bloggen, vaak door het gebrek aan tijd, ervaring en ideeën. Daarom heb ik 3 belangrijke redenen op een rijtje gezet waarom je toch een blog moet overwegen.

voordelen bloggen voor bedrijven

1. Verkeer naar je website

Als je geen webshop of een website hebt waar dagelijks nieuws op verschijnt, is een website vaak erg statisch. Er wordt weinig verandert en vaak is het voornamelijk om te informeren over bepaalde producten of diensten. Dit betekent dat de bezoekers die je hebt alleen maar op je website komen wanneer ze meer willen weten over je bedrijf of product, maar na het een keer gezien te hebben niet meer terugkeren. Met een blog is dit anders. Wanneer je op een blog interessante artikelen plaatst, zullen bezoekers vaker terugkeren. Daarnaast heb je ook nog eens extra content om te delen op je social media.

Hoe dit bij mij zit? Ik plaatst nu wekelijks een artikel om mijn blog en ik merk wanneer ik het blog op social media deel, de daarop volgende 2 à 3 dagen het aantal bezoekers verdubbeld.

2. Google houdt van blogs

Wist je dat een blog ook goed is voor het verbeteren van je online vindbaarheid in zoekmachines? Hoe vaker een blog wordt gelezen, hoe beter het gevonden wordt op Google. Daarnaast kan je het blog ook voorzien van zoekwoorden die van belang zijn voor jouw website. Dit kan via Google een hoop nieuwe bezoekers en potentiële klanten opleveren. Een aantal weetjes:

– Google geeft voorkeur aan actieve websites. Post je regelmatig iets nieuws, dan kan dit goed uitpakken voor je vindbaarheid. Maar bedenk wel dat kwaliteit altijd boven kwantiteit gaat.

– Hoe meer pagina’s en artikelen, hoe groter de kans dat bezoekers je tegenkomen in de zoekmachine.

3. Kennis, tips en inspiratie delen met doelgroep

De meeste voorkomende vraag van bedrijven en ondernemers omtrent bloggen is volgens mij wel ‘waar schrijf ik dan over?’ Tegenwoordig kan elke bedrijf gezien worden als een uitgever. Het maakt niet uit wat je doet of aanbiedt, we produceren allemaal mogelijk, deelbare content. In dit artikel benoemde ik al eens de ‘expert status’. Profileer je als expert door de klant op de hoogte te houden van het laatste nieuws rondom jouw bedrijf en/of branche, trends & ontwikkelingen en geef gratis tips & tricks. Dit kan je natuurlijk perfect delen via blogs. Wanneer je dit regelmatig deelt, zal de klant je gaan zien als expert en die wordt vaak gezien als een belangrijke en betrouwbare bron.

Nadeel van een blog

Een nadeel van bloggen is dat het veel tijd kost. Tijd die jij en/of je personeel moeten vrijmaken in een al druk schema, terwijl je waarschijnlijk niet eens ervaring hebt met het schrijven van blogs. Hier kom ik dan ook om de hoek kijken. Door het uitbesteden van blogs zorg je ervoor dat het blog professioneel wordt gedaan en andere prioriteiten niet aan de kant worden geschoven.

Meer weten over de mogelijkheden? Lees dan hier meer over wat ik voor jou kan betekenen en/of mail of bel mij voor meer informatie. 

Laura
info@togettheremedia.nl

Laura is eigenaar van To Get There Media, volgroeid met haar mobiele telefoon en gek op alles wat te maken heeft met ondernemen, social media & online marketing.

Geen reactie's

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: