4 handige social media management tools
15653
post-template-default,single,single-post,postid-15653,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_updown,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.2,vc_responsive

4 handige social media management tools

Het is geen nieuws voor je als ik vertel dat social media onmisbaar zijn geworden voor ondernemers, toch? Waarom je als bedrijf op social media moet zitten kon je namelijk al lezen in dit artikel. Het is dan ook belangrijk dat je niet vergeet tijd in te investeren in social media. Want ja, het kost echt een even wat tijd. Toch kan je hier nog tijd besparen door efficiënt te werk te gaan. Hoe?

Werk met social media tools. Dit zijn tools waarmee je content vooruit kan plannen, zodat het er dus niet snel bij in kan schieten (wat ik vaak hoor van ondernemers). Niet meer last minute een foto maken, tekst erbij bedenken en plaatsen. Wat deze tools bijdragen aan je social media en welke tools je hiervoor kan gebruiken? Ik vertel je mijn favorieten.

social media management tools

Unum

Deze social media tool is echt een uitkomst als je de perfecte Instagram feed wilt hebben. Er zijn aardig wat van dit soort Instagram tools, maar Unum blijft mijn favoriet. Waarom? Je kan heel gemakkelijk foto’s in de app zetten, tekst en hashtags toevoegen, foto’s van plek laten wisselen, aangeven wanneer het geplaatst moet worden en daarvoor een herinnering sturen zodat je uiteindelijk niet vergeet om de foto te plaatsen (want dat moet je helaas nog wel zelf doen). Ook is het bijvoorbeeld mogelijk om te zien welke foto’s de beste engagement hebben en welke tijdstippen het beste werken. Dit alles in een simpele en overzichtelijke app. The way I like it!

Unum is gratis te gebruiken op je smartphone en je kan gratis meerdere accounts beheren.

Tweetdeck

Ben je heel actief op Twitter? Dan is Tweetdeck de tool die je moet gebruiken. Met deze web-app kan je efficiënt tweets opvolgen, inplannen en publiceren. Ook voor meerder Twitter accounts. Wat vooral heel handig is aan Tweetdeck, is dat je verschillende kolommen kan aanmaken voor verschillende onderwerpen. Bijvoorbeeld voor hashtags, een specifiek woord of persoon. Alle tweets die hieraan gerelateerd zijn vind je in de betreffende kolom. Zo kan je heel goed volgen wat er bijvoorbeeld over jouw merk gezegd wordt of alle tweets volgen van bijvoorbeeld de hashtag van jouw bedrijf.

Tweetdeck is gratis te gebruiken.

Later

De social media tool Later gaat nog een stap verder. Deze tool is niet alleen via een app op je telefoon te gebruiken maar heeft ook een desktop versie. Daarnaast kan je deze tool niet alleen gebruiken voor Instagram en Twitter, maar ook voor Facebook en Pinterest. Vanuit een media bibliotheek kan je gemakkelijk posts inplannen door het te slepen naar de juiste dag en tijdstip. Daarnaast is het bij Later sinds kort ook mogelijk om automatisch een post te plaatsen op Instagram. Nog een pluspunt van Later is de functie Linkin.bio. In Instagram is het namelijk niet mogelijk om rechtstreeks vanuit een post te verwijzen naar een link (tenzij je een webshop bent, de Instagram shopping functie is nu namelijk ook in Nederland beschikbaar). Met Linkin.bio hebben ze daar een oplossing voor bedacht. Zie hier de video voor de uitleg.

Later is gratis te gebruiken (1 gebruiker en 30 per maand). Wil je meerdere accounts beheren via Later, dan zal je voor de betaalde versie moeten gaan. Vanaf 9 euro per maand.

Hootsuite

Hootsuite is een van de betere tools en ook de social media tool die het meest gebruikt wordt door de professionals. Het is een combinatie van Later en Tweetdeck. Met deze tool kan je social media kanalen zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Google+ en YouTube beheren, monitoren en analyseren. Het gaat hier dus niet om een of twee social media kanalen die je kan toevoegen, maar dus echt bijna allemaal. Big win! Daarnaast werkt het net als bij Tweetdeck ook met verschillende tabbladen (maximaal 20) en kolommen (per tabblad 10), die je kan gebruiken voor special onderwerpen en/of hashtags.

Nog een groot voordeel van Hootsuite (als je voor de betaalde versie gaat), is de optie voor een bluk inplanning. Bij een bulk inplanning kan men door een standaard lay-out in Excel meerdere berichten in één keer uploaden en inplannen. Je snapt, dat scheelt enorm veel tijd. Je hoeft dan niet elk bericht één voor één in te voeren.

Hootsuite is er in drie versies: gratis versie (maximaal 3 sociale media kanalen), pro en een bedrijfsaccount (vanaf 10 euro).

 Maak jij al van een social media tool om je kanalen te beheren?
Laura
info@togettheremedia.nl

Laura is eigenaar van To Get There Media, volgroeid met haar mobiele telefoon en gek op alles wat te maken heeft met ondernemen, social media & online marketing.

Geen reactie's

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: