Zo zet je social media succesvol in
15195
post-template-default,single,single-post,postid-15195,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.2,vc_responsive

Zo zet je social media succesvol in

Social media is tegenwoordig een groot onderdeel van de online marketing strategie van bedrijven. Niet zo gek, want het heeft ontzettend veel voordelen. In dit artikel geven we je al zes redenen waarom dit zo interessant is. Heb ik  je na het lezen van dit artikel weten over te halen om social media in te gaan zetten? Dan is het tijd voor de ‘hoe’ vraag. Hoe zet je social media nu eigenlijk succesvol in? Ik geef je hieronder een aantal tips! 

Zo zet je social media succesvol in

 

Maak een social media plan

Goede voorbereiding is het halve werk. Daar is niks aan gelogen, want het bijhouden van de social media kanalen en dit zo succesvol mogelijk inzetten kost veel tijd. Het is daarom van belang om van te voren na te gaan wat je doelstellingen zijn en hoe je deze wilt bereiken. Dit doe je middels een social media plan/strategie. Hierin omschrijf je niet alleen je doelstellingen, maar bijvoorbeeld ook wie je wilt bereiken, wie is je doelgroep en hoe/welke social media gebruiken zij? Aan de hand van deze resultaten ga je aan de slag met de content strategie.

Kies de juiste kanalen

Dit hangt natuurlijk samen met het plan, waarin je de doelgroep en hun social media gebruik analyseert. Aan de hand van de uitkomsten, doelstellingen en mogelijkheden kies je de juiste social media kanalen voor jouw bedrijf. Er zijn natuurlijk  veel social media kanalen waar je op actief kan zijn, maar zelf ben ik een voorstander van 2 à 3 kanalen per bedrijf zodat je je daar op kan focussen.

Timing is key

Een succesvolle post op Instagram hangt ook af van goede timing. Een post dat midden in de nacht geplaatst is, zal niet gauw een succes worden. Op internet is er veel informatie te vinden over de beste tijdstippen om te plaatsen op sociale media. Maar wat voor jou en je doelgroep werkt kan hier van afwijken. Het beste is om gewoon eens wat uit te proberen qua tijdstippen. Na het analyseren van deze resultaten kan je uiteindelijk de meest geschikte tijden uithalen. Daarnaast doen inhakers of momentums het ook altijd goed op social media. Denk hierbij bijvoorbeeld aan feestdagen of ‘speciale dagen’ die bij jou product of dienst passen.

Blijf consistent

Creëer eenduidigheid en duidelijkheid voor je doelgroep op jouw sociale media kanalen. Zo ben je voor hen makkelijk te herkennen en kom je consistent over. Hoe je dit doet? Zorg dat jouw huisstijl op alle communicatie-uitingen hetzelfde zijn, van je website en social media kanalen tot wellicht je offline uitingen.

Interactie

Je bent nu actief met de juiste content en op het juiste tijdstip. De likes op je berichten beginnen op te lopen, wat natuurlijk mooi is, maar interactie op je berichten is nog beter. Hoe meer reacties (en shares), hoe meer mensen je bericht zullen zien. Het is daarom van belang dat je deze interactie op sociale media probeert te stimuleren. Maak contact met je doelgroep, stel vragen of nodig mensen uit om te reageren. Actie = reactie!

Meer weten over de kansen en mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem dan gerust eens contact op voor meer informatie of om eens te sparren. Op de pagina diensten vind je meer informatie de social media diensten die ik aanbied. 

Laura
info@togettheremedia.nl

Laura is eigenaar van To Get There Media, volgroeid met haar mobiele telefoon en gek op alles wat te maken heeft met ondernemen, social media & online marketing.

Geen reactie's

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: